Poprzednia strona Spis treści Nastepna strona   19
                 

Michał "Xtense" Stopa


Jest jesień roku 1952. Rosja. Moskwa. 14 października. Imieniny Stefana i Marii. Godzina 14:50. Popołudnie. Stalin ma już 72 lata, ale wciąż wywołuje strach u swych wrogów i pobratymców po równo. Z tego powodu, Kreml uknuł spisek przeciwko rosyjskiemu przywódcy. Jednak konspiratorzy wiedzą, że Stalin wciąż jest potężny. Boją się go, więc chcą użyć dość nietypowej broni, która przynosi masową zagładę i śmierć na wielką skalę...



AK-47...
Zapowiada się całkiem klimatyczna gra. Ma to być strzelanka FPP, umiejscowiona w mrocznych latach pięćdziesiątych, kiedy o byle co można było zostać zaaresztowanym i rozstrzelanym. Wcielasz się w rolę pułkownika MGB (jak uczymy się na historii, przyszłego KGB), Gleba Suvorova, który zostaje wplątany w wir wydarzeń, zdrady i ogólnej konspiracji, wbrew jego woli. Teraz jest przeciwko reżimowi i chce pomóc swojemu ludowi. Ma trudne zadanie - przetrwać samemu i uratować niewinnych towarzyszy.

(kliknij aby powiększyć)


...Zaciął się...
G5 Software dotyka dosyć ciekawego problemu Rosji i drugiej wojny światowej. Gra ma stawiać przede wszystkim na realizm - wszystkie lokacje mają być realistyczne, tak samo jak zachowanie ludzi po obu stronach konfliktu. Rozwijany przez nich silnik, V8, ma idealnie odwzorowywać fizykę i grę światłocieni (ileż to razy to słyszeliśmy). Woda ma zachowywać się jak woda, tj. możliwe będzie np. zalanie pomieszczenia wodą, lub zaprószenie pożaru.



Możliwe ma być także poruszanie się pojazdami - pociągami i samochodami (Naszej Warszawy niestety raczej nie zobaczymy). Póki co, screeny przedstawiają poziom dosyć średni, jak tony innych produkcji (płatnych i darmowych). Chwilowo .kkrieger (gra w 96kB. http://www.theprodukkt.com/kkrieger.html) wygląda lepiej.
...Więc kopnąłem go...
Inne ważne cechy to "bajery". Gra ma oferować nieliniową rozgrywkę, tony autentycznych broni i wiele innych ciekawych rzeczy. Będziemy mogli postrzelać między innymi z karabinu przeciw-czołgowego PTRS-41, porzucać granatami RKG-3 i koktajlami (hehe, cocktails) Mołotova i podpalić co nieco miotaczem ognia. Z lokacji prawdziwych mają znaleźć się np. Moskiewskie Metro, Kreml, Uniwersytet Moskiewski itp. itd., a także lokacje ściśle tajne: D6, czyli tajna wojskowa kolej podziemna, przebiegająca pod Moskwą, tajne laboratoria biochemiczne, schrony, a nawet bunkier Stalina. NPC mają zachowywać się realistycznie - mogą spanikować, zdenerwować się, a nawet, z przeproszeniem, zlać się ze strachu.



Animacje twarzy mają być dopasowane do dźwięku, mogą wyrażać emocje i, nazwijmy to tak, "przejścia" osoby, z którą aktualnie rozmawiasz, co zawdzięczamy technologii LifeStudio:HEAD. Miłośnicy demolki niestety nie będą mogli niszczyć ścian, niczym w RED FACTION (albo DUKE NUKEM 3D ;)), ale w zamian pojawi się ponad 300 obiektów, które można zniszczyć, poczynając od mebli, a kończąc na klamce od drzwi.



...Przez co straciłem głowę...
Gra zapowiada się nieźle. Wprawdzie poziom na razie nie różni się niczym od pozostałych gier, ale pomysł jest nawet oryginalny. Poza tym te zniszczalne obiekty... ;) Miłośnicy FPP mogą spróbować, czy będzie im to odpowiadać. Gracze, mający jako konika np. zbieranie broni itp. itd. też mogą znaleźć coś ciekawego (w końcu każdy chciałby porzucać "prawdziwymi" granatami, prawda? ;) ). Natomiast reszta niech czeka i wypatruje screenshoty - jeśli coś się poprawi, możecie śmiało biec do sklepu.


  Poprzednia strona Spis treści Nastepna strona   19