Poprzednia strona Spis treści Nastepna strona   23
               

Marek "BłySSkawica" Napierała


Pamiętacie??? Kiedyś była taka reklama - bodajże Nokia Game i w niej był taki tekst - "Podejmiesz wyzwanie"? Chciecie podjąć wyzwanie? To spóbujcie po 24 godzinach bez snu o 3 w nocy przeliterować ten tytuł :D Ale ja wcale nie narzekam.



Uwielbiam pisać zapowiedzi gier o których nie piszą jeszcze na GameSpy ani nie słyszał o nich GameSpot. Czasami to myślę sobie, że Drizit sam naprędce tworzy te strony z 15 artworkami i 4 zdaniami aby zobaczyć jak sobie dam radę z napisaniem z tego tekstu na przynajmniej 1,5 strony Worda małą czcionką. Ale nie tym razem moi drodzy Czytelicy! Tym razem nie dam się ciemnej stronie Zina i Lordowi Wacusiowi. Tym razem popuszczę wodze fantazji i przeczytacie zapowiedź jakiej jeszcze nie było. Zapowiedź w której oprócz gry o której w necie jest niewiele wystąpią jeszcze... Drizit i jego Muł... (Już widzę dział z listami w przyszłym miesiącu).

(kliknij aby powiększyć)


ROZDZIAŁ PIERWSZY - IMIĘ MUŁA
No więc drodzy Czytelnicy Drizit w t-shircie z napisem Atlanta 1996 i jego Muł e-Zenobiusz szli kiedyś przez pole sąsiada orać swoje pole. A ponieważ zwykle orali o zmierzchu (sąsiedzi śmiali się z Muła, który miał chory pęcherz) często obserwowali niebo pełne gwiazd. Pewnego dnia dostzregli na niebie coś dziwnego - migoczące światła poruszające się z wielką prędkością. Co to jest mój panie, spytał Muł? Widzisz Mule - odpowiedział Drizit - tu na Ziemi jesteś ty i twój chory pęcherz, tam w górze oprócz tych śmierdzących Boeingów z Heathrow jest jeszcze UFO. Mów panie, tak mi dobrze, odrzekł Muł. Bo widzisz Mule, tam w górze... Wiem, wiem Boeingi, to już mówiłeś - do konkretów bo zjem ci ten słomkowy kapelusz, wtrącił Muł. Uważaj bo ci pęcherz pęknie i znowu olejesz mi onuce - odrzekł dziarsko Drizit i jął kontynuować. Są tam Mule, w górze oprócz Boeingów z Heathrow trzy rodzaje stworów - policja, armia i cywile. Policja baczy czujnym okiem na wszystko co się dzieje w miastach, armia utrzymuje własne bazy a cywile tak jak my prowadzą własny biznes. Zupełnie jak my robią zakupy, zbierają zboże na wsiach, tak jak nasi górnicy przed odprawą pracują w kopalniach lub poprstu walczą o przetrwanie jak na Wildzie w Poznaniu po północy. Ale po co oni są, spytał inteligentnie Muł? Jak to po co? Wlaczą ze sobą - odrzekł Drizit-Srizit (tak się nazywał). W jaki sposób, spytał dociekliwy Muł? No widzisz, żołnierze mają udoskonalony sposób poruszania w tych czasach. A dodatkowo przestali się szczypać i jak na przykład ci wstrętni kosmici blokują wszystkie wejścia do budynku to, oni wtedy obejdą sobie go dookoła i zrobią własne wejście przy pomocy wyrzutni rakiet. Ciekawy to świat Mule...



ROZDZIAŁ DRUGI - SEKRET MUŁA
Muł jednak głupi nie był i wiedział, że jego Pan nie zna całej wersji wydarzeń. Wiedział doskonale, że tam w górze jest planeta o tajemniczej nazwie Esperanza, ogrzewana przez trzy słońca i skolonizowana przez statek Magalhaes w roku 2023. Planeta ta bogata jest w minerały i inne dobra naturalne. Jednak klimat na niej jak dla przeciętnego Muła jest za suchy - większość powierzchni pokrywają pustynie jednak z tego co wiedział na biegunach znajdowały się pokłady śniegu. Muł przypomniał sobie jak w zeszłym roku zjeżdżali z Panem na sankach z dachu stodoły. Na planecie tej utworzono dziewięć stolic, które zarządzały dziewięcioma stanami podlegającymi prawu federalnemu. Mieszkańcy Esperanzy energię dla silników i innych urządzeń czerpią z kryształów avonu, wydobywanych w kopalniach ze złóż położonych głęboko pod powierzchnią. Wiedział również, że oprócz dobrych ludzi i złych kosmitów jest też trzecia strona konfliktu - armia i policja o których wspomniał jego Pan.
Jednak nie są oni na tyle wyszkoleni aby stawić czoła kosmitom samodzielnie - do tego zdolne są tylko Counter Alien Forces (CAF). Jak powszechnie było wiadomo kosmici nie dawali sobie w zieloną bryję dmuchać (nie jadają kaszy, kórą codziennie wcina Pan Muła). Oddziały powinny jak najlepiej wykorzystywac ukształtowanie terenu aby skutecznie walczyć z przeciwnikiem oraz aby w ogóle wyjść z tego cało. Najlepiej dla nich byłoby gdyby kosmici w ogóle ich nie dostrzegli więc lepiej było wrzucać granat przed wejściem do budynku niż szarżować niczym polska kawaleria. Jesli już wróg spostrzegł przeciwnika to lepiej było aby jego cielsko stało się jak najszybciej zwłokami zanim zdąży on poinformować o zagrożenu swoich przyjaciół. Muł słuszał już wiele razy jakie to sprytne bestie z tych kosmitów. Potrafili dokładnie przeanalizować czy mają przystąpić do ataku czy raczej wycofać się. Potrafili nawet wabić żołnierzy CAF. Muł przyjął pozę i zaczęli orać...



SUPPLEMENT OD AUTORA
W grze autorstwa Chaos Concept (znowu Czesi ;) ) dowodził będziesz oddziałem żołnierzy, robotów, czołgów i pojazdów bojowych. Konflikt będzie miał miejsce w różnych typach terenu - w jednostce policji, szpitalu, fabryce, we wspomnianych wcześniej podziemnych kopalniach, na pustyniach oraz w łagodnym klimacie. Gra będzie rozgrywana w turach. Młodsi czytelnicy jeśli nie wiedzą dokładnie o co chodzi już śpieszę wytłumaczyć. Ruchy swoimi jednostkami będziesz mógł wykonywać dopóty, dopóki starczy Ci punktów akcji. Po ich wyczerpaniu będziesz musiał odczekać ruch przeciwnika. Jednak jeśli stwierdzisz, że jesteś gotów skończyć turę a zostały Ci punkty będziesz mógł ją zakończyć wcześniej za pomoca przycisku. Ot cała filozofia. Żołnierze po zabiciu kazdego kosmity będą zdobywac doświadczenie. Zadaniem gracza będzie zdecydowanie którą z cech - witalność, zwinność, percepcję, siłę czy odwagę udoskonalić. W grze będziesz mógł wybudowac własną bazę i zarządzać nią. Do dyspozycji będziesz miał 16 sekcji - centrum energetyczne, pokój przyjęć, szpital, system wczesnego ostrzegania i inne. Pieniądze będą ważnym aspektem gry. Im więcej terenów zurbanizowanych znajdzie się pod kontrolą kosmitów, tym mniej pieniędzy będzie spływac do gracza. Jednak wystąpi możliwość dorobienia sobie "ekstra". Będziesz mógł na przykład sprzedać przedmioty zdobyte podczas misji.



W Twojej bazie również będą toczone bitwy, tak jak i w bazach kosmitów. Jesli przegrasz walkę baza znajdzie się pod kontrolą wroga jednak nie musi tak być w nieskończoność - będziesz mógł przeprowadzić kontruderzenie. Autorzy sami stworzyli slnik nazwany Synoptic, który jest kompatybilny z directX9. Silnik ten korzysta ze skryptów, które pozwalają na łatwą modyfikację sposobu w jaki jednostki będa się zachowywac w grze oraz będzie losowo generował ukształtowanie terenu. Dodatkowo silnik obsługuje dynamiczne oświetlenie, pozwala na budowanie wielopoziomowych baz oraz wspomniane wcześniej niszczenie ścian. Gra powinna być ukończona do końca tego roku a wydana pod koniec pierwszego kwartału 2005.


  Poprzednia strona Spis treści Nastepna strona   23